راز های عمر طولانی

راز های عمر طولانی

اگر عمر طولانی میخواهید دستورالعمل های زیر را رعایت کنید :

تغذیه سالم :

  1. تا حد امکان غذای خام وتازه مصرف کنید
  2. میوه وسبزی حاوی آنتی اکسیدان مثل : گوجه فرنگی ،توت ، انگور ،اسفناج ،و کلم بروکلی مصرف کنید
  3. غذا را خوب بجوید و با آرامش و بدون عصبانیت غذا میل فرمائید
  4. غذای داغ نخورید و غذای داغ دا خل یخچال قرار ندهید
  5. غذاهای حاوی فیبر مثل : نان سبوس دار ، غلات و دارای اسید چرب امگا 3 مثل: ماهی سالمون ،کلیکا و ساردین .... مصرف کنید
  6. هفته ای حداقل یکبار ماهی میل بفرمائید
  7. آب انار زیاد مصرف کنید
  8. سه ماده سفید مضرند ،شکر و قند ، نمک و آرد لذا مصرف آنها را محدود کنید و یک سفید )،شیر کم چرب( مفید است بیشتر مصرف کنید
  9. از صبحانه غافل نشوید
  10. غلات قهوه ای بجای سفید استفاده کنید آرد با سبوس و.....
  11. رژیم غذایی کم چرب انتخاب کن و از میوه تازه هرفصل استفاده کن
  12. راست بنشینید . ودر هنگام راه رفتن راست قامت باشید (به گفته خودمان تایاق تایاق راه بروید)
  13. خواب کافی داشته باشید حرارت اتاق خواب مناسب باشد .(20-22درجه )
  14. ورزش را فراموش نکنید راهپیمایی ، شنا ، دوچرخه سواری و....
  15. از نور خورشید استفاده کنید . طبیعت را فراموش نکنید
  16. روزانه 8 لیوان آب بنوشید
  17. لباس مناسب و نخی بپوشید . از لباس های مصنوعی و نایلون کمتر استفاده کنید
  18. مکملهای ویتامین مصرف کنید و بهتر است برای تامین ویتامین از میوه های تازه استفاده کنید
  19. سیگار ، قلیان ،نوشابه مصرف نکنید
  20. روزی سه بار مسواک بزنید وحداقل یک بار نخ دندان بکشید
  21. خودسرانه دارو مصرف نکنید
  22. بی خیال باش و هر چند گاه یکبار تجدید اعصاب و مدیتشن انجام بده
  23. همواره شاد باش و شادی را تمرین کن
  24. هر از گاهی با صدای بلند بخند
  25. هر وقت مشکلی دارید بدترین وضعیت را مجسم کنید سپس راه حل آن را پیداکنید
  26. با دیو حسادت خداحافظی کن
  27. همواره اسامی خداوند را تکرار کنید
  28. دیدگاه مثبت داشته باشید و خودتان مسئول شادی خود باشید
  29. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید بلکه خودتان را با پیشرفت خود مقایسه کنید
  30. دعا ونیایش کنید ، شکر گزار نعمت های الهی باشید

 

سلامت قلب :

 

31 سلامت قلب خود را حفظ کنید: سبزی بیشتر بخورید ، هر روز پیاده روی کنید ،هوای پاک تنفس کنیدنه دود سیگار ،مردم را دوست بدارید ، کلسترول بد کم مصرف کنید ، گاهی فیلم ترسناک ببینید

سلامت استخوانها :

  1. سلامت استخوانها را حفظ کنید ، گاهی بپرید ، وزنه بزنید ، نوشابه گاز دار مصرف نکنید
  2. شیر ولبنیات کم چرب استفاده کنید
  3. صاف بنشینید

سلامت کبد :

  1. به کبد خود عشق بورزید ، خوراکی فیبر دار مصرف کنید . مثل : غله های سبوس دار ،جو ،کلم، سیب ، شلغم ، هویچ،
  2. ازسموم دوری کنید ،چربی های ترانس مثل پیتزا ، غذاهای چرب خوداری کنید . محصولات آرایشی را محدود کنید از میوه های تازه جهت ماسک پوست استفاده کنید
  3. محصولات طبیعی بخرید از مواد شوینده شیمایی کمتر استفاده کنید
  4. روزه بگیرید

     

    سلامت ذهن :

  5. ذهن خود را آرام کنید ،منظم باشید ، خودتان را مشت و مال دهید ، ،اعتیاد نداشته باشید ،موسیقی گوش دهید
  6. جدول حل کنید ،زبان خارجی یاد بگیرید ،گاهی با دست چپ کارهایتان را انجام دهید
  7. از بیماریها جلو گیری کنید : دستها را مرتب با آب وصابون شتشو دهید ، سیگار نکشید ،مرتب مسواک بزنید ونخ دندان بکشید ، محیط زندگی تمیز باشد
  8. با همسرتان مهربان باشید و رابطه جنسی خوبی داشته باشید و آنرا مقدس بدانید
  9. با جنبه معنوی وجودتان در تماس باشید ، نشانه های الهی را ببینید ، و دعا کنید
  10. از رفتارهای پر خطر مثل اعتیاد ،سیگار و...بپرهیزید
  11. ظاهر واحساس و تفکر جوان داشته باشید ، ورزش کنید ، کرم ضد آفتاب بزنید ،سن تان را جوان در نظر بگیرید در هرسنی که هستید ، شوخی ومزاح کنید ؛متعصب نباشید
  12. روابط دوستانه را افزایش دهید ؛ به دوستان لطف کنید ، دوستی صادق باشید ، حسادت را از دوستیهایتان دور کنید
  13. برغم وغصه غلبه کنید ،

    دوستان امیدوارم این مطالب مفید فایده شما قرار گیرد و توصیه میکنم کتاب (200اصل کاربردی افزایش طول عمر نویسنده : الکس لاچ

    مترجم : حمیده رستمی نشر : افق دور شمیم) را مطالعه کنید . ضمنا از طریق اینترنت هم میتوانید کتاب را خریداری کنید

    به امید عمر طولانی و البته مفید برای همه یاران و دوستان

    نیکوسرشت

/ 2 نظر / 14 بازدید
فضل الله

سلام جناب دکتر بسیار عالی ومفیدبود متشکرم

ممنون دکتر.